Tråd: Nynorsk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 12:53   #32
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nynorsk?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har problemer med å stemme i denne tråden, fordi svaralternativene ser ut til å legge til grunn at nynorsk og sidemål er det samme. Og det er det jo ikke! For de som har nynorsk som hovedmål er det bokmål som er sidemålet. Det hadde vært interessant å få ei presisering fra bina på om alternativ 2 også innebærer å fjerne sidemålsundervisning for disse elevene.

Forøvrig er jeg fra Nordland, og sjøl om jeg snakker bymål er det nok nynorsk som ligger nærmest dialekten min.

Det med obligatorisk sidemål hadde jeg ikke egentlig tenkt over motsatt vei. Men det er jo lov å komme med presiseringer i tråden, i forhold til hvordan man stemmer. Kanskje greit å spørre alle de som har stemt alternativ 2 hva de tenker andre veien?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat