Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 13:27   #51
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du gått i sort i bryllup? Gaflet fra Bauche sin gallatråd

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Jeg ville ikke ha gått i svart i bryllup, nei.
Mannens familie er katolikker og i den katolske kirke er svart en liturgisk farge som primært brukes langfredag og som symboliserer sorg. I den norske kirken er ikke svart en av de liturgiske fargene, men allikevel er det mange som tradisjonelt forbinder sort med sorg. Så dersom det er snakk om kirkebryllup ville jeg ikke brukt det. I et ikke-kirkelig bryllup derimot kunne jeg ha brukt sort med fargerikt tilbehør. Og for ordens skyld. Jeg er ikke medlem av noen kirke og er ikke religiøs.

Tradisjonelt med hvitt i brylluper? Det har bare vært vanlig de siste 50-60 åra. Før det hadde man sort kjole på seg både til bryllup og konfirmasjon. Da både av gjester og vertskap.

Min bestemor ble veldig glad da jeg løp opp kirkegulvet i sort kjole, og sa at det minnet henne om hennes eget bryllup. (Selv om min kjole var en smule mer utringet enn det hennes hadde vært. )