Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 20:47   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "jeg er en sånn hønemor jeg skjønner du"

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men hva er en gyldig grunn da? Magefølelse? Det er jo sikkert tilfelle for de som nekter barnet sitt å klatre i trær og stupe fra 5-meter´n også?
:hysterisk redd for å tråkke noen på tærne:

Eg meiner det er logisk å skille mellom rasjonell frykt og irrasjonell frykt (som også er definisjonen på angst). Mange av dei som er overbeskyttande har ei irrasjonell frykt for at noko kan gå gale. Always expect the unexpected, liksom.

Dersom ein er redd for at treåringen skal knekke nakken av å klatre litt i eit tre (fordi det reint hypotetisk kan skje), så meiner eg det er irrasjonell frykt. Men om ein ikkje vil at den 14-årige nabojenta skal sitte barnevakt fordi ein ikkje heilt stolar på at ho taklar ansvaret og kan handtere oppgåva, så meiner eg det er ei rasjonell frykt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat