Tråd: Nynorsk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 21:11   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nynorsk?

Jeg synes nynorsk skulle vært et muntlig fag. Det er en del av vår språkhistorie, men jeg ser ikke helt poenget i at det skal være et skriftlig fag på linje med bokmål. Det er stort fokus på hvor dårlig skrive- og leseferdighetene til skolebarn og -ungdom er, og også voksne. Jeg synes heller det bør brukes mer ressurser på mestring av ens hovedmål (bokmål for mitt vedkommende) enn å skrive perfekt nynorsk.
Det er dermed ikke sagt at jeg vil avskaffe nynorsken, men lese nynorsk litteratur og få den delen av språket inn på den måten.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat