Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-08, 10:07   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser

Sitat:

(VG Nett) Oslo-ordfører Fabian Stang sier han vil politianmelde Tor Erling Staff for uttalelsene advokaten kom med etter at politiet utpekte hans klient som «Lommemannen»

Straffeloven

Stang mener Staff kan ha brutt Straffelovens § 140. I den heter det at:

Den som offentlig oppfordrer eller tilskynder til iverksettelsen av en straffbar handling eller forherliger en sådan kan straffes med bøter eller med fengsel inntil 8 år, eventuelt 2/3 av den høyeste straff for det aktuelle lovbruddet - i dette tilfelle: seksuelle overgrep mot barn.

- Det er særlig den biten om forherligelsen av en straffbar handling jeg mener han kan ha brutt. Jeg har stor respekt for forsvarerens oppgave til å forsvare, men ikke til å forherlige, for å bruke paragrafen, sier Oslo-ordføreren.

Endelig sier jeg bare! Håper han gjennomfører, og at han kommer noen vei!