Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-08, 23:55   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smører skolebarna matpakka selv?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg smører gjerne til de blir voksne, jeg. Er absolutt ikke vant til det hjemmefra selv, men for det første synes jeg det er greit å lage klar maten dagen i forveien, for det andre kan jeg like gjerne lage flere matpakker i samme slengen, for det tredje lager jeg ofte i stand noe middagsrestegreier og tenker gjennom ulike påleggstyper og matvarer slik at kostholdet blir best mulig sammensatt, og det tror jeg ikke de greier selv enda.

De får ikke velge helt "fritt"... Syltetøy får de ikke (dessuten blir det bare klin likevel) og de skal ha to forskjellige pålegg (så når de har en favoritt må de likevel ha noe annet og).

Ikke greit å vite hva er "vanlig". Skjønner at det er enklere hvis en har dårlig tid om morgenen. Det har vi heldigvis ikke hver dag siden jeg jobber turnus. Hos oss er det likevel ikke tida det tar å lage nista som er problemet hvis vi en dag har dårlig tid, det er tida mellomste bruker på å spise (litt vimsete). Skjønner også det der barna er ensidig i kosten. Synes mine er flinke til å variere. Går i forskjellige pålegg, selv om de har perioder de helst vil spise det samme hele dagen.