Sv: Da er sms-kampanjene i gang igjen
Jeg synes dette går litt av skaftene nå.
Her er et godt blogginnlegg om dette, synes jeg:
http://viamag.net/hildring/?p=1636
For ordens skyld:
Jeg har blitt utsatt for ting som Staff bagatelliserer. Jeg vet så inderlig vel at det ikke er så enkelt som han vil ha det til.
Jeg blir provosert av Staff. Virkelig sinna noen ganger. Jeg synes det han sier ofte er utrolig dumt, og irriterer meg nesten de gangene han har et lite poeng midt i galskapen.
Men jeg ser en forsvarer som gjør jobben sin. Og jeg er glad for at vi i vår rettsstat ikke kun tilbyr folk som er tiltalt for noe, et "liksomforsvar". Uansett hvordan den kriminelle handlingen provoserer oss. Og akkurat nå så er det så til de grader lynsjestemning og forhåndsprosedering i media at det ville ha vært galskap om ikke Staff forsvarte sin klient også der. Blant annet ved å stille spørsmål ved utsagn og vedtatte sannheter av skadeomfanget hans klient har forvoldt.
Men jeg blir som sagt også provosert av ham når han forsvarer sine klienter. Jeg er bare litt skeptisk til lynsjestemningen som råder.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|