Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-08, 13:16   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jesper Juul - hva synes dere?

Jeg leser A-magasinet hver uke inkludert sidene til Jesper Juul. Jeg synes han gir veldig bastante svar på kompliserte spørsmål og er veldig ofte rivende uenig med han. Jeg lurer dessuten på hva slags belegg han har for påstandene sine. Ja, han har jobbet som terapeut og rådgiver i mange år, men det er ikke "gjennomsnittsfamilier" (hva nå det er... ) han har møtt i sitt arbeid, og han har (så vidt jeg kan se) ikke drevet mer systematisk forskning. Han henviser dessuten sjelden til andres forskning.

Da han skrev dette i et svar til en adoptivmor, ble jeg skikkelig provosert (siste setning i sitatet):

Sitat:

I løpet av årene dere har foran dere kan dere forhåpentlig tilby henne mye av interesse, omsorg, kjærlighet, hjelp og støtte. Men det må alltid være når hun er rede, ikke når omgivelsene forventer eller forlanger det. Altfor mange adopterte barn har måttet kjempe med opplevelsen av å være et «objekt» som bare er til for å tilfredsstille adoptivforeldrenes behov for å gi omsorg og kjærlighet, for derved å føle seg verdifulle og gode.

Hele artikkelen er her: http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2103082.ece

Hva synes dere?

Noen lurer kanskje på hvorfor jeg gidder å lese artiklene hans uke etter uke, hvis jeg er så uenig. Grunnen er at det får meg til å tenke over hva jeg mener om forskjellige temaer, så alt som kan få i gang de små grå er jo bra...!

noen er ikke aktiv   Svar med sitat