Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-08, 13:17   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Om å dømme andres barn

Dette er en spinoff fra tråden "opprevet morshjerte". Jeg velger å lage det som spinoff for jeg skjønner godt at hovedinnlegger i nevnte tråd var opprevet og lei seg, og ønsker ikke at noen skal oppfatte det jeg nå skriver som kritikk av henne.

Det jeg reagerte på var flere av svarene i tråden. Her omtales en jente i 10. klasse som "drittjente", megge, en skriver at "10.klassinger som har så liten selvinnsikt, og har et sånt makt-og overkjørselsbehov burde ikke få være med på skoleballet", og så videre.

Og da er det jeg lurer litt. Er man egentlig noe bedre enn denne 10. klasse-jenta, når man dømmer henne på denne måten? Og videre - har vi ikke plass i samfunnet til barn med spesielle behov eller problemer eller atferdsvansker?

Jeg må innrømme at jeg er litt inspirert av en film jeg så deler av på Hallmark i går kveld. Den handlet om en mor med 7 barn, hvor visstnok de fleste hadde en eller annen diagnose innen autismespekteret. Barn som ikke greide å holde seg innenfor de oppleste og vedtatte normene, og hvor både skole og andre foreldre sukket og bar seg, og moren endte med å be om unnskyldning for barna sine, gang på gang.

Bør "problembarna" ekskluderes? Hva tenker dere?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat