Sv: Om å dømme andres barn
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg skjønner godt at tenåringen selv blir opprevet og lei seg, og jeg skjønner også at tenåringens mor blir lei seg på datterens vegne. Men i bunn og grunn spørs det vel om det ikke er lettere tross alt å lære usikre tenåringer å ignorere andres kommentarer, enn å gjøre noe med de som slenger med leppa.
Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.
Jeg bare må si det nok en gang (sånn at alle får det med seg ) :
En av av våre viktigste oppgaver som foreldre å hjelpe barna våre til å få god nok selvfølelse til at de ikke lar seg vippe av pinnen av sånne uttalelser.
Vi - og heller ikke barna våre - kan forandre andre mennesker, men vi kan forandre måten vi - og barna våre - takler dem på.
Samtidig må vi selvsagt gjøre alt vi kan for å unngå at barna våre snakker sånn til andre barn.
Tenk om alle gjorde en stor innsats her, da ville det blitt slutt på mobbing. :drømme:
Må signere disse to innleggene. Veldig gode poenger. 
Jeg synes (sånn generelt - sikter ikke til den spesifikke tråden) at mange er veldig rask til å konkludere med diagnose, omsorgssvikt eller bare merkelapp "drittunge" i slike sammenhenger. Hvis vi alle lærte å konsentrere oss om oss selv, så hadde "alt gått så meget bedre". 
|