Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-08, 20:38   #65
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

SPINNÅFF:

Fryktelig uenig og det frister å svare at dette fint kan gjelde folk som har barn som ikke klarer å sitte i ro på stolen sin også... Eller folk med støyende latter. Eller som snakker høyt i mobilen.

Poenget er vel at man bør prøve å ha en viss forståelse av hvorfor ulike mennesker går på kafè, og prøve i det minste å dempe egne særegenheter sånn at man ikke invaderer andre med egen (eller familiens) tilstedeværelse.

Jeg sier altså ikke at ikke nabobordet overdrev i HIs tilfelle, jeg reagerte bare på at så mange hevder at barn liksom har carte blanche til å oppføre seg som det passer. Liker man ikke urolige og viltre unger rundt beina (og i stolryggen eller under bordet), ja da er man rett og slett barnefiendtlig.

Jeg lar dette gode innlegget stå som svar på denne:

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes vel det er et poeng å tolerere et mangfold av mennesker i ulik alder når man er på café eller andre offentlige steder.

Et barn som sitter på stolen sin (dog urolig) og ikke løper rundt, roper høyt eller river ned ting kan ikke sies å være et uakseptablet innslag i det offentlige rom.