Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 11:29   #14
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ytringsfrihet?

Jeg kjenner at jeg er veldig enig med Nebbia. Det er helt i orden at man er uenig med Staff, men å ønske å kneble han er etter mitt skjønn brudd på ytringsfriheten.

Når det gjelder medias rolle i det hele forundres jeg over at så mange her ser ut til å mene at redaktører rundt omkring burde sitte og sensurere ting de burde skjønne at mange er uenig i. I såfall undergraver man samtidig pressens rolle, og ikke minst pressens uavhengighet. Pressen skal være der som formidler, og har en svært viktig rolle i samfunnsdebatten.

Skulle man aldri tillatt annerledestenkende å komme til ordet i media og samfunnsdebatt ville samfunnet vårt sett veldig annerledes ut enn hva det gjør i dag.

Jeg kan ikke skjønne at samfunnet vårt på noen måte tar skade av en debatt om overgrep mot barn. Tvert i mot! Jeg tror også det er nyttig at man får en forståelse av at overgripere ikke er skumle, uflidde menn med ølvom - men kan være alle slags mennesker. Og jeg tror til og med det er nyttig at man lærer å skille på ulike typer overgrep, og grader av overgrep, og lærer at mennesker som utsettes for overgrep heller ikke er en enhetlig gruppe. Det er ikke bare det stakkarslige mobbeofret med ukledelige briller, klær fra Fretex og en mor som drikker som blir utsatt for overgrep. Også det hender i alle samfunnslag. Hvorfor i all verden vil dere legge lokk på en slik debatt?

For ja, Staff provoserer. Og han gjør det med vilje. Og i stedet for å diskutere han som person, og finne forklaringen på hans uhyrlige oppførsel med at han selv ble utsatt for overgrep som 12-åring (og dermed stigmatisere overgreps-utsatte ENDA mer) - så kanskje man burde se på hva han faktisk tar opp. Det er fortsatt lov å være fullstendig uenig med fyren, men fortjener ikke temaet at man snakker om det?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat