Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 20:57   #84
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Alle som leste HI oppfattet i alle fall at hun tolket familien ved nabobordet som uvennlig. Men samtidig stod det også at familien reagerte på hennes (altså HIs) barn, mens hun selv mente at barnet hennes oppførte seg helt greit. Så man kan anta at HI og nabodama hadde rimelig forskjellig oppfatning av hva som er grei oppførsel (kanskje både av voksne og barn). Overskriften var også en ganske krass beskrivelse av de andre foreldrene - selv i irritasjon er det litt voldsomt å antyde at småbarnsforeldre (og besteforeldre) man observerer ikke "tåler" barn. (Jeg mener ikke å anklage HI selv for å "ta feil", jeg er enig i at familien ved nabobordet høres ut til å ha oppført seg unødvendig uvennlig, altså. Men jeg ville ikke sagt fullt så tydelig at "det er da jammen ingen andre som har noe med å irettesette ditt barn!" ut fra en såpass subjektiv beskrivelse.)

I og med at vi ikke var til stede, må velge å tro at HI ikke farer med løgn om vi i det hele tatt skal delta i denne tråden.

Det er klart at "oppføre seg akseptabelt" er et ullent begrep som kan romme så mangt.

Men om fakta stemmer (og det må man vel bare velge å stole på) - så satt jenta på stolen sin, hun ropte ikke og hun rev ikke ned ting.

Med mitt syn på hva som bør tolereres ute blant folk, så kan jeg si med sikkerhet at nabodama reagerte på denne jenta på en unødvendig uvennlig måte.

Og ja - "uvennlig" kan også bety så mangt.
Men igjen, om fakta stemmer; Hun var ikke blid men tvert i mot sur da hun snakket til jenta - ja, da er det å reagere unødvendig humørløst og strengt.

I mine øyne da, vel og merke.

Men det er vel strengt tatt i våre egne øyne vi ser omverdenen på, alle sammen.