Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 21:06   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om pelsdyroppdrett?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Når det gjelder kjøtt- meieri og eggproduksjon så finnes det dyre- og miljøvennlige alternativer. Altfor få, men de finnes. Dårlig med det i pelsindustrien, gitt.



For meg handler det om hvordan dyret blir behandlet, ikke om vi skal spise eller smykke oss med det etterpå. Dersom en ku blir stappet inn i et bur, og må leve hele sitt liv i det bitte lille buret ville jeg ikke syntes det var greit å spise kua. Så vidt jeg har skjønt har en ku et litt mer innholdsrikt liv enn dette, takk og lov. Jeg har skjønt at behandlingen av høns ikke har vært veldig grei, derfor velger jeg som oftest å kjøpe egg fra frittgående høns.

Man kan alltids diskutere om man er dobbeltmoralsk ved ikke å kjøre linja fullt ut, uansett om det gjelder dyr og etikk, forurensning eller rettferdig handel. For meg er det uansett veldig enkelt å velge bort pelskåpene, av den grunn Olympia nevner over her. Hadde vi snakket elgskinnskåpe fra fritt vilt kunne jeg vært tilbøyelig til å endre mening. Pels fra dyr som har blitt loco av å leve i bittesmå bur byr meg uansett i mot, og jeg fatter ikke hva som får folk til å bruke slikt. Opplys meg gjerne hvis noen isolert sett har gode argumenter for pelsbruk av dyr fra oppdrett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat