Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Og nyyyyyter det når vi er i sydlige strøk, hvor unger faktisk er mer enn velkomne på restauranter. Der vi var sist kom de med leker til ungene, og de fikk bli med ut på kjøkkenet og lage pizza. Et annet sted kom kokken ut hver dag og hilste på ungene, og servitørene tok dem med for å leke, så vi kunne spise i fred. Skulle likt å se noe sånn skje i Norge. Der ville man vel bli kastet ut av både de som drev restauranten, og av gjestene, om man tok med seg barn ut for å spise på en finere restaurant på kveldstid .
Oups. Snakket meg bort igjen .
Jeg innrømmer å ha begrenset erfaring med "syden", men de gangene jeg har vært sydover og spist på restaurant, har jeg lagt merke til to ting: 1) Barn er velkomne på alle resturanter hele kvelden og 2) INGEN barn oppfører seg slik som norske barn på restaurant har en lei tendens til å gjøre; de sitter rolig ved bordet hele måltidet, leser en bok, tegner eller snakker med de andre, men aldri har jeg sett en unge i "syden" springe mellom bordene og definitivt ikke rope og hyle.
Og min erfaring er at veloppdragne barn er velkommen over alt – også i Norge. Og det er grunnen til at vi bestreber oss på å lære ungene våre "restaurantmanerer", så vi kan ta dem med på ordentlige spisesteder når vi føler for det, og ikke være for evig forvist til "barnevennlige" steder.
|