Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Er dette ensbetydende med at det ene og alene kan skyldes Nestle at så mange barn ikke får tilstrekkelig med morsmelk?
(noen jeg finner lite sannsynlig)
Nestlé driver feilaktig informasjon om MME sånn at kvinner som kunne ammet ikke gjør det, f.eks ved å "pushe" vareprøver på barselkvinner. Som zol sier, titt på informasjonen de lenker til.
Vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig, men jeg kjenner at jeg i allefall reagerte på at de hadde noe sånn på sine sider.
Kanskje litt med tanke på folk som ammer og sliter som går inn der og får se det der. Men er jammen ikke sikker.
Det handler ikke om å rakke ned på en "konkurrent", det handler om å få Nestlé til å følge noen forholdsvis enkle regler for markedsføring av morsmelkserstatning. Det er ikke for å rakke ned på morsmelkserstatning per se. Fordi Nestlé ødelegger for kvinners amming er dette et ganske naturlig engasjement for ammehjelpen. Mennesker som besøker nettsidene deres er ofte kjøpere av både mat, mme og andre ting hvor Nestlé er en av de store produsentene. Det burde også være en sak hvor småbarnsmødre med et snev av solidaritet med småbarnsmødre i andre land klarte å hoste opp et visst engasjement.