Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-06, 09:59   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ammehjelpen tvinger da ikke dem som søker råd hos dem til å være enig i en boikott? Det informeres om hvorfor mange boikotter Nestlé, og det er linket til floere artikler som skriver om saken. Nettopp det man trenger for å ta stilling til saken. I tillegg kan man søke etter mer info på egenhånd.

Er vi på vei til å lage debatt? Bra! (Nå sover guttungen, og jeg kan igjen formulerer meg omstendelig og langdrygt)

Ammehjelpen tvinger ikke noen som søker råd hos dem til å være enig i en boikott. Men når de legger lenke til boikotten i navigeringsmenyen (venstremenyen) så er det nesten som de tvinger deg til å ta stilling til boikotten. Jeg vil iallefall ikke være med på noen boikott uten å hente inn mer informasjon fra andre parter, og høre hva motparten har og si. Og her ligger etter min mening problemet: hvis man er nødt til å innhente uavhengig informasjon om ett av ammehjelpens menyvalg, betyr det at det gjelder samtlige menyvalg? Altså sitter jeg igjen med en følelse av at ammehjelpen ikke er objektiv og troverdig (nok) som informasjonskilde. Og det mener jeg er uheldig for ammehjelpen.

Dersom man er overbevist om at boikott av Nestle er det eneste fornuftige, så gjør det ikke så mye at linken ligger der. Men dersom man er IMOT denne bokotten (kanskje man jobber i Nestle, kanskje man føler at Nestle ikke får svare på kritikken, kanskje man synes Nestles oppførsel i uland er et symptom og ikke en årsak til div. problemer i Afrika, kanskje man føler at Nestle har tatt til seg kritikken og gjort opp for seg (Jeg aner ikke, jeg bare tenker høyt...)) så vil nok dette prege hvordan man oppfatter hele ammehjelpen.

For å sette det litt på spissen: Hva om Desembermamma og HP hadde laget et eget snarvei med "Stem FrP" øverst i menyen? Det betyr jo ikke at de hadde tvunget noen til å stemme FrP, men det hadde jo gitt de som ikke stemmer FrP en litt annen holdning til Foreldreportalen. (Sorry til Desembermamma og HP dersom de syns jeg trakaserer dem nå. Tenkt eksempel! )

Hvis jeg hadde styrt ammehjelpen, hadde jeg flyttet ut boikottlinken fra menyen og over til f.eks. annonsene, eller et annet sted, slik at boikotten fikk stå for seg selv og med god avstand til det ammefaglige. (Hvis jeg var enig i boikotten, noe jeg ikke har tatt stilling til ennå ...)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat