Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-08, 13:04   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har det gått inflasjon i ordet "gammel"?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er helt enig.
Jeg synes det er veldig trist at folk skal føle panikk og føle at det er kjipt å fylle 30 og 40 år f.eks, akkurat som man plutselig har blitt gammel og ferdig med det morsomme i livet. Man er jo virkelig i sin "beste alder" der mye skjer, man har kanskje fått barn, jobber med karriere, har økonomi til å reise etc...

Ja, det er slike ting jeg tenker på.

Noen lager seg mentale sperrer, og båsene blir så trange - etter 30, så blir man sånn og sånn, må gjøre sånn og slik - og må for all del slutte med det og det...

Jeg har en kamerat som har hatt alderspanikk siden han var 27 - han FRYKTET 30-års dagen sin. Og nå som han snart blir 40, tør jeg ikke tenke på hva han synes om det.

Han sperrer for nye, morsomme og utviklende opplevelser med å gremme seg over at han er "gammel".
Jeg tror ikke han er alene om å føle seg "gammel&ferdig" når han egentlig bare er "voksen med et vell av muligheter" - i MANGE tiår enda!

Jeg synes det er synd, og jeg tror det er et utslag av samfunnet rundt oss.