Sv: Har det gått inflasjon i ordet "gammel"?
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Jeg er helt enig.
Jeg synes det er veldig trist at folk skal føle panikk og føle at det er kjipt å fylle 30 og 40 år f.eks, akkurat som man plutselig har blitt gammel og ferdig med det morsomme i livet. Man er jo virkelig i sin "beste alder" der mye skjer, man har kanskje fått barn, jobber med karriere, har økonomi til å reise etc...
Ja, det er slike ting jeg tenker på.
Noen lager seg mentale sperrer, og båsene blir så trange - etter 30, så blir man sånn og sånn, må gjøre sånn og slik - og må for all del slutte med det og det...
Jeg har en kamerat som har hatt alderspanikk siden han var 27 - han FRYKTET 30-års dagen sin. Og nå som han snart blir 40, tør jeg ikke tenke på hva han synes om det.
Han sperrer for nye, morsomme og utviklende opplevelser med å gremme seg over at han er "gammel".
Jeg tror ikke han er alene om å føle seg "gammel&ferdig" når han egentlig bare er "voksen med et vell av muligheter" - i MANGE tiår enda!
Jeg synes det er synd, og jeg tror det er et utslag av samfunnet rundt oss.