Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-08, 17:12   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Når det har skjedd en (bil)ulykke ...

..og dere er først/ en av de første på skadestedet, hva gjør dere?

Jeg var andremann til skadestedet ved denne utforkjøringen nå nettopp, og er litt småskjelven fortsatt. Man gjør seg en del tanker når man ser sånt, huff.. Heldigvis så det ut til at det gikk bra med føreren av bilen, noe som er ganske utrolig siden bilen var helt vrengt i front etter møtet med en fjellvegg. Jeg stoppet selvsagt (er jo på mange måter forpliktet til å hjelpe siden jeg er sykepleier) da jeg ankom stedet, til tross for at jeg hadde bilen full av sultne unger. Men siden det kom en flokk med andre hjelpelystne rett etterpå, samt at det så ut som føreren hadde det greit ut fra forholdene, så valgte jeg å dra igjen ganske raskt. Jo flere kokker, osv..

Hva gjør dere/ har der gjort når dere har ankommet et ulykkessted tidlig etter at ulykken er skjedd?

Stopper dere og ser om dere kan hjelpe med noe? Faller dette dere i så fall helt naturlig, eller er det med en viss motvilje og engstelse?

Eller puster dere lettet ut om du ser noen andre stopper, evt. kjører bare videre og håper bilen bak stopper i stedet? Er dere redd for å "blande dere", evt. føle dere som nysgjerrige tilskuere? Redd for å kanskje gjøre vondt verre, ved å gjøre ting feil ifm. redning ut av bil/ førstehjelpstiltak, osv.?

Og i den forbindelse - har dere gjennomgått førstehjelpskurs, og føler dere dere sikre på at dere vil mestre å utføre relevant førstehjelp i en akutt situasjon?

Tanker eller erfaringer dere vil dele rundt dette?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat