Sv: Etisk handel
Da er jeg ferdig med prosjektet mitt og har lært masse nytt om økologiske og etsike tekstiler.
25% av verdens bruk av ugressmidler går til bomullsproduksjon, og dette ødelegger jorda fullstendig. Så det lønner seg virkelig å velge økologisk.
Det koster penger å bruke miljømerker på produktene sine, noe som går utover små, idealistiske produsenter og gjør det vanskeligere for forbrukerne å vite hva man skal stole på av merking.
Litt flere linker:
Grip, Grønt i Praksis har masse nyttig info, bl.a. et tekstilpanel, trykk på linken under bildet og dere kan abonnere på deres nyhetsbrev.
Skal se om jeg husker mer i løpet av dagen.
Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.
Er det bare klær du vil ha? Jeg holder på å finne ut hvordan jeg skaffer meg billig og etisk hud- og hårpleie som fungerer.
Ny Tid hadde en oversikt for et par nummer siden fra Ethiscore, og der kom Weleda på førsteplass.
Jeg har forresten funnet et annet såpemerke som jeg virkelig digger; Dr. Bronners Magic Soap. Det kan brukes til hud, hår og gulvvask. I Oslo får ma kjøpt merket på Røtter nedenfor St. Hanshaugen. Røtter er forresten en fantastisk økobutikk. De har mat, hudpleie, vaskemidler og et fantastisk utvalg te og kaffe.