Sv: Hukommelse (Spinnoff av en sex-tråd!)
Mine minner er ofte knyttet til musikk - eller omvendt, kanskje. Etter å ha svart i sexdebuttråden i går kveld, fikk jeg straks flere sanger på hjernen - med tilknytning til akkurat den tida. Da var det moro med Youtube, gitt, for ikke å snakke om mine gamle dagbøker. Ting som jeg av en eller annen grunn ønsker å huske spesielt godt, skriver jeg ned. Når jeg så leser om det på nytt, gjerne mange år seinere, kan jeg fremkalle synsinntrykk, lukter, smaker og brokker av samtaler.
Jeg husker godt det jeg leser og veldig godt det jeg skriver ned. Derimot har jeg en elendig auditiv hukommelse. Jeg har lett for å falle ut under forelesninger, for eksempel, og hater å høre på radio. Ting jeg hører, glemmer jeg nesten før jeg har hørt dem. Jeg pleier å kalle meg orddøv. Lydbøker har jeg aldri prøvd; jeg føler meg overbevist om at jeg ikke vil greie å følge med, og da føler jeg meg så dum. Ellers er jeg god til å huske ansikter, og jeg kan vel fortsatt de fleste bursdagene til mine klassekamerater på barneskolen.