Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-08, 12:53   #100
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Siden den må være regnet delvis på meg, så velger jeg å svare.

Jeg skjønner at det jeg skrev kan misforstås. Jeg har full respekt for sekretæryrket, men når jeg i en jobb der det ikke er i min arbeidsbeskrivelse hverken å kopiere opp papirer for andre, skrive notater for dem eller gjør andre lignende oppgaver, likevel blir bedt om dette. Ikke fordi noen er stresset og trenger en tjeneste, det hadde jeg selvsagt ikke hatt noen problemer med. Men fordi det blir krevd, som en selvfølge at jeg, som ung kvinne, gjør dette for en mann som er eldre enn meg. Da mener jeg at det grenser mot å bli herset med. Jeg understreker at det har mye med situasjonen og tonen å gjøre.

Ikke at jeg forventer at bina forstår det, men det er greit å understreke.

Takk for tilliten. Ut i fra definisjonen på trakassering i denne tråden trakasserte du nettopp meg. Bare så det er sagt.

Det som var omtalt tidligere i tråden var når kunder kommer inn og er på møter og stikker hodet inn til den kvinnelige medarbeideren og ber henne booke om flybilletter, ringe drosje, osv. Det kan da umulig være trakassering, slik jeg ser det. Derimot en misforståelse. En forventning om at det må da finnes en sekretær her.

Når derimot en man jobber sammen med til daglig driver slik du beskriver bør man absolutt si i fra.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat