Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 11:58   #175
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg var på nordisk team-møte med også en amerikansk deltager en gang, og da vi skulle ha noen tillitsøvelser (ledes rundt med bind for øynene o.l.), reiste han seg i plenum og ba om tillatelse fra de kvinnelige deltakerne, for å forsikre seg om at dette ikke føltes innvaderende. Både de nordiske menn og kvinnersatt som spørsmålstegn, jeg tror virkelig ikke tanken på at dette kunne oppfattes som seksuelt ladet hadde slått oss.

Jeg tror f.eks. noen overgrepsofre (både mannlige og kvinnelige), og sikkert også andre, ville kunne føle en slik øvelse som veldig ubehagelig. Men jeg tror kanskje også det ville kunne oppleves som veldig ubehagelig å rekke opp hånden og si "siden du spør, så nei, du får ikke lov".