Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 15:51   #65
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nabbe: Kunne ikke mannen din vært gynekolog, kirurg, fysioterapeut, ambulansemedarbeider, sykepleier eller hatt andre yrker hvor man må ta på kvinner? Skal det være egne klinikker, sykehus og ambulanser for menn/kvinner. Eller kan muslimske menn ta på andre steder på kvinnekroppen i yrkes medfør men ikke i hånden?

Man har ett prinsipp i islam, "nødvendighet", ergo kan feks en mann ta en kvinne på halsen for å sjekke mandlene, dersom det ikke er noen kvinnelige leger der, eller en vanlig mann på gata kan gi en kvinne førstehjelp.

På samme måte som vi *kan* spise svin, dersom det ikke er noen andre ting tilgjengelig. Eller bruke alkohol i medisin dersom man må det.

Min mann kunne ikke hatt de to fleste av de yrkene uansett, han har ikke passert videregående engang. Men sånn på alvor, jo det kan han glatt. Onkelen til barna mine er lege, i Algerie, og opererer også på kvinner. Andre onkelen reiser i inn- og utland på konferanser og presenterer arbeidet sitt (han er kjemiker eller noe, og har funnet opp noe kjemiske greier *har ikke peil*) og treffer nødvendigvis en del damer i det miljøet.

Og jeg sa ikke at han aldri håndhilser, jeg sa han forsøker unngå det, men dersom det blir sånn, så gjør man det.