Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 22:02   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er ikke utenkelig. Spesielt når man ikke får forklaring, for jeg tror veldig mange tror det er fordi de ikke har respekt for dem at de ikke vil ta dem i hånden, at de "bare er kvinner" og ikke fortjener respekt og likeverd. Muslimer har også på en måte et litt kvinnefiendtlig image gjennom media, og uten kunnskap, så er man overlatt til akkurat medias historier.

Det er akkurat slik det kan føles. Dette visste jeg ikke noe om, og tydelig ikke de andre på jobb. Og det var det at han ikke forklarte noe til oss, og heller ikke smilte til oss så ga det et meget dårlig inntrykk.

Takk Nabbe for veldig saklige svar. Ser nå at mine erfaringer fra barneskolealder ikke er så sammenligbare. Vi håndhilste vel ikke på noe av vennene våre som 10-11 åringer

Men skal han her jobbe nær pasienter/blodgivere må han skjønne at han nok må forklare seg gang på gang... Og i det minste smile til oss...

Føler meg litt mer "opplyst" nå, selv om jeg strever jo litt med å forstå hvorfor det skal være så strengt. Blir interessant i morgen å høre om sjefen snakket med han i går. Håper han ser litt blidere ut og...