Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-08, 09:35   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg leser Nabbes begrunnelser, og kan til nød respektere de (sliter med det også innrømmer jeg, for jeg kjenner at jeg blir fornærmet lell), men forstå,- det går ikke. At noen kan velge å bare godta en regel uten begrunnelse som begrenser dem såpass mye, er for meg uforståelig. Men så skjønner jeg meg generelt dårlig på religiøse mennesker, det innrømmer jeg glatt.

Dette gir gjennklang hos meg.

Det jeg minst forstår er hvorfor jeg skal respektere skikker og godta når dette ikke er gjensidig.

At jeg ikke kan hånnhilses på eller behandles likeverdig pga kjønn er ikke noe jeg forstår eller respekterer. Om alle slike skikker ble akseptert og ikke utfordret hadde de gamle kristne skikkene hersket her også. Heldigvis har vi forgjengere som utfordret en del arkaiske skikker hadde de enda vært her.

Om mennesker ikke kan hilse på meg, eller forholde seg til meg pga kjønn, ja da ønsker ikke jeg meg å forholde meg til dem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat