Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-08, 09:57   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siterer Maz her.

Jeg synes også det er svært vanskelig å forholde meg til at en mann ikke kan gi ei kvinne et håndtrykke eller å ta på henne uten at det er av nødshensyn. Å ta på kvinner kun med hansker synes jeg er direkte respektløst. Dersom en mann velger et yrke som innebærer kontakt med kvinner må han rett og slett ta et valg. Enten får han være utro mot sin kone og ta på kvinner ellers får han finne seg et annet yrke. Det er over grensen til latterlig dersom en lege kan foreta en undersøkelse på en kvinne, men ikke gi henne et håndtrykk.

Jeg har også opplevd at erkekonservative kristne har problemer med å forholde seg til meg pga. kjønn. Jeg lar dem få ha meningen sin, men ikke tale om at jeg stilltiende synes at det er ålreit eller at de ikke bør få utfordret kvinnesynet sitt. Det bør de stadig vekk.

Signerer både deg og Maz.

En logisk brist er jo også det at grunnen til at man ikke skal håndhilse på det annet kjønn er at det ligger en fristelse i det. Og jeg må si jeg betakker meg på generelt grunnlag å ha en lege som ikke kan hilse på meg pga det er en fristelse for kjødet, og så deretter la han få seg meg mer eller mindre avkledd.
Ekkelt er det, i tillegg til å være respektløst.