Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-08, 14:58   #12
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis man har så sterke overbevisninger er det ikke alle yrker man passer i. Enten bør man innse det og revurdere yrkesvalg, eller tilpasse seg kravene yrket stiller.

Jeg møtte en kar som prøvde å studere geologi selv om han ikke trodde på evolusjon, eller at jorden var eldre enn 6000 år. Det gikk ikke. Han strøk gang på gang og måtte bytte studieretning.

Og hvis man mener at små barn helst bør være hjemme med mor bør man ikke utdanne seg til førskolelærer.

Jeg syns det er helt opplagt, og åpenbart den enkeltes ansvar. Som i Kies eksempel syns jeg ikke sykepleierskolen hadde noe ansvar for at en student ikke kunne fungere på gynekologisk.

Og i forhold til håndhilsing - det er ansett som normal høflighet i vårt samfunn. De aller fleste leger håndhilser på pasientene, i alle fall på nye pasienter. Man skal ha veldig gode grunner for å unnlate å ta andre i hånden når de strekker den fram. Hvis en lege eller sykepleier trekker seg bak, legger hånden på brystkassa og bukker lett når jeg strekker hånden fram for å hilse, da ville jeg blitt ufattelig provosert.

Vil man ikke håndhilse tar man ikke jobb et sted hvor det er ansett som en del av normal omgangsform. Enkelt og greit. Kanskje han skulle få seg jobb et annet sted.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat