Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-08, 20:59   #37
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en miljømerket sjampo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For det første, jeg tror grunnen til at vi har hudproblemer, allergier og kreft nå er et adskillig mer sammensatt problem enn hva som er i hudkremene våre.

Jeg er enig med deg i at man skal være kritisk. Ja, man bør sjekke hva de forskjellige ingrediensene består av. Det er mye dritt der ute, kanskje spesielt i overparfymerte, syntetiske lekeprodukter.

Men jeg er også av den oppfatning at man bør vise sunn skepsis overfor en side som dette også. Spesielt hvis man ikke helt skjønner alt som står der, de tok veldig i, og forklarte endel ting veldig dårlig.

Jeg syns det er bedre å forholde seg til f.eks. Grønn Hverdag, selv om det er ikke alt de vet heller. Men de svarer på mail hivs det er noe man lurer på.

Dette er jeg helt enig i (selv om jeg personlig ikke er noe fan av Grønn hverdag heller). Det er dessuten forskjell på tilsatt "parfyme" og det å ha innholdstoffer som avgir dufter (eks oljer, ekstrakter osv).