Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-08, 09:12   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komplisert å bygge seng selv?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Snakker vi om spesialdesignede senger? Hvordan fikk dere tak i madrass?

Vi har bygget seng og jeg vil si at det som er viktig er at du tenker på hvorfor du vil bygge seng. Den sengen som MorStina har lagt inn bilde av var jo fantastisk flott, men hvis det bare er utseende du er ute etter vil jeg tro det blir enklere og billigere å legge plater utenpå en ferdig seng (slik som Adrienne sier hun har gjort). Vi har bygget seng for å få den til å passe inn i en vinkel + at vi har ønsker på høyden på sengene og da må man snekre selv. Med mindre man har matrialet så var det for oss dyrere enn å kjøpe seng på IKEA. (NB! Vi har laget to køyesenger, altså fire sengeplasser og alle skal tåle voksen vekt. Jeg og mannen kan sove sammen i en seng, vi er ca 160 kg. En ren barneseng trenger ikke å tåle så mye vekt.)

Og jeg vil absolutt anbefale deg å holde det til standarstørrelser når det gjelder madrasser, dette pga prisen. Hvis det bare er barn som skal sove der kan man så vidt jeg skjønner bare bruke skumgummi, dette fordi at fjærmadrasser ike funksjonerer optimalt med lette barn. De funksjonerer ikke dårligere heller bare så det er sagt. Men det er ganske stor prisforskjell på skumgummi og fjærmadrass. (har bare skummet litt gjennom anbefalinger på madrasser for barn)