Sv: Meningen med livet
Opprinnelig lagt inn av macy, her.
Joda man skal utdanne seg og få seg en jobb, men kanskje få lov til å jobbe mindre når det er som mest hektisk på hjemmefronten, hvis en velger å få unger tenker jeg da. Menn kan godt gå ned i stilling de også, men tror det blir vanskeligere for dem. Tenker offshorearbeidere, leger, ledere osv. Tidsklemma er pyton for mange, så da må man finne løsninger og muligheter for problemet. 
Handler dette om kjønn i det hele tatt?? Ikke i min verden i alle fall. Her handler det om type jobb, og det kan like gjerne være kvinnen som har en jobb som gjør det "vanskelig for dem", slik at det er mannen som går ned i stilling. På jobben hos meg er mannfolka støtt og stadig hjemme med syke barn, og et par av dem har jobbet redusert også (nei, jeg jobber IKKE på en typisk kvinnearbeidsplass). Vi har venner der HUN har jobbet offshore, og vi har venner der HAN har skiftet jobb fordi HUN har ønsket å satse mer på karrieren.
Og så har vi selvfølgelig en god del av de der begge jobber ræva av seg i viktige stillinger. Vi har de der begge jobber 8-16 og er jevnbyrdige sånn sett. Og så har vi de som har valgt "tradisjonelt", sånn som min kjære & jeg. Men legg merke til at det stod valgt .
Verden er ikke så sort-hvitt lengre gitt.
Men kanskje nettopp derfor er det veldig viktig at par avtaler hvordan de skal legge opp livet med barn FØR de får disse barna, sånn at man ikke går på en smell når man innser at man har helt forskjellige prioriteringer, eller for å si det på en annen måte: Like prioriteringer, men vilt forskjellige meninger om hvem som skal prioritere hva .