Sv: Svigerforeldre
Før Mazungen var forholdet til svigermor veldig godt. Men når hun skiftet kjæreste ble det litt anderledes. Svigermor var veldig vanskelig for meg å forstå i forhold til Mazungen. Hun var overintens, jeg hadde alltid for lite klær passet ikke nok på osv osv osv, samtidig så vi henne ikke på ukes og månedsvis. Så dukket hun opp med overfokus. Jeg syntes det var vanskelig og har bitt meg mye i underleppen.
Jeg har vokst opp med tantebarn og dømmer vel litt etter min mors adferd da. Svigermor tilbød seg aldri å ta Mazungen en tur så jeg fikk hvile når jeg var på det mest slitene, eller hjelpe oss når vi begge var syke og slet med å klare å ta vare på barnet i feberus.
Nå har det gått seg til Mazungen selv maser på at svigermor må ringe eller komme oftere, og det hjelper. Jeg har lært meg å være mindre "synlig" når jeg biter tennene sammen.
Svigerfar er ikke så interessert og det er først nå i det siste han snakker noe særlig med mazungen. For meg har det vært lettere å forholde meg til for det er litt mere stabilt. Kjæresten hans stiller opp om vi trenger barnepass osv, men jeg vil ikke belaste henne for mye for hun har egene barnebarn som hun passer veldig mye.
Det at jeg har brukt svigerfars kjæreste en del bringer jo svigermor veldig på banen. (Sleip)
|