Hva hadde dere gjort?
Jeg drar i sportsforretningen med eldstemann. Vi kjente begge damene der, så det ble en stund og mye handling. Hadde glemt pengene hjemme av alle ting, så jeg hang det av til dagen etter. Hele familien blir da rammet av omgangsyken, så noen handletur ble det jo ikke. Slo opp i katalogen på telefonnummeret, så jeg kunne ringe dem, men siden butikken er ny, så fant jeg det ikke.
Dro så innom noen dager etter og forklarte situasjonen, helt greit det, men de hadde selvsagt heng tingene på plass igjen. Jaja, finner det fram igjen og får hjelp til det.
Saken er: Jeg kjøpte skogstad sett til han. Sa klart ifra at jeg skulle ha den i strl. 10 år. Det var hun som hentet den fram, ikke meg! Viktig poeng. Drar så hjem glad og fornøyd. Et par dager etter kommer guttungen hjem fra pappaen sin og får da posen med vinterdress, hansker, sko, ullundertøy osv. Husker ikke alt.
Guttungen hadde prøvd dressen i butikken og begge damene var enig i at han måtte ha 10 år. Han er 8 år. Så kommer saken. Jeg syns jakka var litt snau da han tok den på når han skulle på skolen, men tenker ikke så mye over det. Så skulle jeg vaske jakke for et par dager siden og til min fordelse, så er jakka i åtte år!
Hva gjør man?