Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-08, 11:18   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jojo, kanskje det er en kjønnsdimensjon, men denne saken er fryktelkig skitten. Du forsterker ikke et kontor hvor det er tre jurister med enda en jurist, etter å ha hevet ut barnepsykologen. Kriteriene for stillingen ble endret underveis. Det har ikke vært en ryddig søkeprosess med intervjuer av relevante søkere. Det er ikke akkurat noe poeng å la departementet som skal voktes være det som ansetter og lønner, det burde være Stortinget som oppnevnte og lønnet. (Som i Irland) Hjermann blir straffet fordi han har talt departementet midt i mot flere ganger.

Enig. Og Ramin-Osmundsen kunne møtt noe av kritikken ved å vært åpen på at hun kjenner Kraby og latt andre gjøre en vurdering av sin habilitet da ansettelsesprosessen startet. Det er ikke R-O alene som kan vurdere om hun er inhabil.

Jeg oppdaget en stund etter at jeg søkte på en intern lederstilling der jeg jobber nå at han som kjørte intervjuene og laget innstilling er nær venn med hun som ble innstilt som nr 1 og som fikk jobben. (Hun var til og med gjest i konfirmasjonen til et av barna hans.) Dette ble aldri nevnt i ansettelsesprosessen, noe jeg opplever som uryddig og tilbakeholdelses av informasjon. Jeg ble innstilt som nr 2, og jeg ser at hun som fikk jobben er noe bedre kvalifisert enn meg, men uansett føler jeg meg lurt.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat