Sv: Sendte ungen til stengt barnehage
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Men mht at barnet var alene. Det var en 5-åring? I den barnehagen eldstemann gikk i var det et par av de som bodde nærmest som gikk til og fra barnehagen selv. Kanskje var det en sånn sak? Ungen ble jo fulgt hjem av et søsken, så noe sier meg at dette søskenet kanskje har fulgt ungen, og at de har hengt utenfor en liten stund, før de gikk hjem - stod det ikke at ungen kun hadde vært der i noen få minutter?
På meg virket det på mange måter som en sak som er blåst litt opp.
Forøvrig enig i at det er uansvarlig å ikke undersøke om barnehagen er åpen før man sender ungen dit.
Gikk selv alene til barnehagen når jeg var 5 år, husker jeg ble sendt hjem en dag fordi barnehagen var stengt pga plannleggingsdag. Men de voksne i barnehagen var jo der, og ringte hjem for å sjekke at det var noen jeg kom hjem til.
Men jo man bør jo vite at barnehagen er åpen når man sender ungen inn allene, Og siden ikke politiet synest dette var uannsvarlig tror jeg nok dere er mer i denne hendelsen som ikke det står noe om.
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Pleier man å ringe hver dag for å sjekke om barnehagen er oppe?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
I dette tilfellet kan det godt være eldre søsken som følger på vei til skolen, synes ikke det er spesielt uansvarlig.
Enig.