Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-08, 18:34   #11
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du navnet ditt?

Ja, jeg liker navnet mitt. Mest fordi jeg er oppkalt etter farmoren min, som var et flott menneske. Jeg er den 4. i vår familie som bærer dette fornavnet - før meg var det farmor, hennes mor og igjen hennes mormor. Til tross for oppkalling, hadde det en topp på begynnelsen av 70-tallet, da jeg ble født. Det er omlag 5000 personer i Norge med dette fornavnet.
Jeg møter sjelden noen med samme navn, og de jeg møter er naturlig nok stort sett på samme alder. Ikke mange barn i dag som får det navnet.

Datteren min har et relativt lite brukt fornavn, det er rundt 5-600 som har det i Norge. Men det har "eksplodert" siden hun ble født i 2002, og jeg synes rett som det er jeg hører om noen med det navnet. Det hjelper kanskje også at et par kjendiser har kalt sin datter dette navnet?
Navnet hennes er i bruk i Norge og i Danmark, så vidt jeg vet.

Sønnen vår har et ganske så vanlig fornavn. Det er internasjonalt, og i Norge deler han det med nesten 6000 andre. Da vi hadde bestemt navn til ham, leste vi i avisen 2 dager etter at det var på topp i Oslo.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat