Ære være skaperen av Rogafjell.net!
Etter fire år hvor jeg kunne gå ut av stua og opp i fjellet var jeg temmelig bortskjemt på fjellturer da jeg flyttet tilbake Stavangerområdet. Savnet var stort og sårt etter fjell, og jeg sleit med å la være og irritere meg over turområder med grusede autostradaer, gjerdeklyvere på gjerdeklyvere, skogsturer som var unnagjort på tre kvarter, i kø. Turene var anbefalt i beste mening av kollegaer, svigerfamilie og venner, i håp om å hele min nordnorsknatursavnende sjel. Det virket som om de ikke var helt med på hva jeg mente med fjelltur, da de kom med sine turforslag. Jeg synes man skal ha utsikt, slite seg litt ut og kjenne at man tar i når man går på tur. Og da mener jeg ikke bare over gjerdeklyverne 
Så kom jeg over DEN utrolige siden. Her finnes fine beskrivelser av adkomst til hvor turen starter, bilder fra turen, hvor lang tid den tar osv osv. Jeg sitter igjen og er gira som fy til høsten kommer og jeg kan være borte fra lillebror opp til fire timer. For da skal fjellene i Rogaland bestiges!!!
Ville bare anbefale siden til alle turglade i Rogaland!