Tråd: Vår i hagen
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-08, 13:22   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår i hagen

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vi går også inn i den første våren med egen hage, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gripe det hele ann.
Hagen er overgodd av mer eller mindre uidentifiserte vekster. Det eldre ekteparet som eide boligen før oss har virkelig brukt de 20 årene de har bodd der på å grave ned røtter og frø. Det er et salig kaos.
Det eneste jeg er sikker på er at vi skal beholde plommetreet , solbær, stikkelsbær og ripsbuskene samt jordbærplantene.
Ellers drømmer jeg om en urtehage, men først må det fjernes store mengder av disse uidentifiserte vekstene. Det blir litt av en jobb.

Kos deg i hagen din Sokk.

Det høres jo helt fantastisk ut ! En kjempemulighet.
Vi kjøpte dette huset for snart 5 år siden og kom til en gammel hage som var ramponert av forrige huseier som ikke så verdien i gamle roser ect. virkelig trist.
Se hva som kommer opp først er absolutt det smarteste. Urtehage er supert, jeg koser meg veldig med min. Jeg har valgt en løsning med markduk under stein som magasinerer varmen fra sola. Det blir virkelig hett der, også utover sommerkveldene. Duken holder ugress vekk og holder på fuktigheten i jorda Anbefales.