Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-08, 14:57   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedre for en jente å være "guttete" enn "jentete"?

Jeg syns alltid det er positivt med jenter og gutter som tenker for seg selv og viser det ved å velge utenfor boksen. Det å bryte tradisjoner og gå på tvers av tradisjonelle oppfatninger vitner om selvbevissthet og evnen til selvstendig tenking. Dette er min grunnfilosofi når det kommer til likestilling, nemlig like muligheter til å gjøre de samme tingene uavhengig av kjønn. Jeg liker å tenke på mennesker som individer først og kjønn etterpå.

Selv oppfordrer jeg jenta mi verken til det ene eller det andre, men forventer at hun har en mening selv. (Bortsett fra når valget innebærer at jeg må gjøre mye jobb. Sy heksekjole for eksempel. : peker på blogg: ) Hun hadde sin prinsesse-periode da hun var 3-4 år, men har ikke vært så opptatt av det etter den tiden. Men hun er ingen guttejente tradisjonell forstand selv om hun liker bilbane og elektrisk gitar like godt som Barbie og My little Pony, til det er hun altfor pysete. Det som er veldig deilig med henne er dog at hun har så mange andre fine sider ved seg utover det at hun er jente. Derfor trenger jeg ikke bruke terminologier som "liten prinsesse" eller "guttejente" for å beskrive henne. Hun er bare seg selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat