Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-08, 15:25   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bedre for en jente å være "guttete" enn "jentete"?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns alltid det er positivt med jenter og gutter som tenker for seg selv og viser det ved å velge utenfor boksen. Det å bryte tradisjoner og gå på tvers av tradisjonelle oppfatninger vitner om selvbevissthet og evnen til selvstendig tenking. Dette er min grunnfilosofi når det kommer til likestilling, nemlig like muligheter til å gjøre de samme tingene uavhengig av kjønn. Jeg liker å tenke på mennesker som individer først og kjønn etterpå.

Kasia skriver det bra, slik tenker jeg også.

Jeg har vokst opp blant gutter og alltid vært en typisk "guttejente", jeg vet jo ikke om det har vært noe bedre enn de som har vært typisk jentete. Det jeg ser av forskjeller på meg og noen av mine nærmeste som har vært typisk jentete er vel at jeg vil foretrekke en kveld/bytur med "gutta" fremfor en jentetur. Og at jeg ofte tenker mer som "gutta" og kan forstå dem på en annen måte. Og at jeg overhodet ikke orker "jentedill", og deres ofte irrasjonelle overreagering på ting, som jeg heller ikke forstår og ofte himler med øynene over.
Nå måtte jeg egentlig tenke lenge, for vanligvis så ser jeg jo på mennesker utfra hvordan de er, ikke utfra om de er jenter eller gutter.

(Nå snakker jeg høyst generelt, og veldig typisk, og jeg sier ikke at alle er slik, eller at typiske jenter ikke kan være som meg. Sånn for å presisere.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat