Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-08, 20:06   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har en svigerinne som er slik. Og jeg husker fremdeles første gang jeg oppdaget at hun tillegger andres utseende så stor vekt (hun er selv helt alminnelig utseendemessig). Hun skulle si noe hyggelig om en dame jeg enda ikke hadde møtt og fortalte at hun var både flink og hyggelig - "også er hun så peeen!" avsluttet hun entusiastisk. Jeg ble umiddelbart litt . Det er jo helt uinteressant!

Det ville ikke falle meg inn å reagere på dette i det hele tatt. Det er da bare hyggelig sagt? I grunnen er jeg nok muligens blant dem som kan finne på å omtale andre mennesker slik sjøl (når det går i positiv retning, vel å merke). Jeg synes ikke det er uinteressant.

I det daglige går jeg ikke rundt og tenker aktivt på om folk jeg møter er pene eller ikke, men jeg registrerer det jo når noen peker seg ut positivt eller negativt - i mitt stille sinn. Det er jo en del av førsteinntrykket, enten jeg vil eller ei. Det betyr imidlertid ikke at jeg gjør noe nummer ut av det (skjønt jeg liker å gi komplimenter, og prøver å bli enda flinkere til det).