Sv: Haster! Angående bilstol til fireåring
Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.
Jeg skjønner ikke helt. De setene som ryggen kan tas av og brukes kun som pute er jo testet og godkjent for denne bruken. Hvor står det at man ikke kan ta av ryggen på slike seter?
Kan være enig med deg om at det virker litt bortinatta; vi kjøpte faktisk sete til jentungen for 3,5 år siden nettopp for dette formål , å ta av ryggen for så og kun bruke puta når hun ble stor nok til det, og da var det tillatt!! Men når jeg nå da kjøpte samme typen sete til lillebror i sommer, var reglene endret.
Det er det jeg kaller "Byråkratlandet Gnoreg på sitt beste".. (og slapp av, alle bilstol-sikring-av-barn-bil-nazier/inkl meg selv, jeg er selvfølgelig for best mulig sikkerhet til mine barn i bil..)Nye regler, som uansett lett kan omgåes... Pute er fremdeles lov, bare den ikke hang sammen med en rygg for litt siden...
De som har kommet med regelen ser vel helst at utstyret blir brukt i sin produserte helhet and so the story goes...
Akkurat hvor det står vet jeg ikke. Kanskje Era vet det, siden hun har vært på kurs og blitt informert om regelen...