Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-08, 21:56   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plikt til å leve?

Jeg er også for aktiv dødshjelp der det trenges.

Den som skal bestemme det er jo selvsagt den som skal dø, men det må jo settes en lov på det når det er lov å gjøre det. Hvem som skal gjøre det, ja det er jo en lang diskusjon å ta.

Jeg så et tv program og aktiv dødshjelp da jeg var 16 år, den var fra Nederland. Det er noe av det vondeste jeg har sett på tv noen gang, det har brent seg fast på netthinnen min. Denne mannen hadde bestemt seg før han ble så syk. De hadde avtalt på fohånd hva slags beskjed han vill gi og hvordan. Tiden var ute for han, det eneste som gjenstod av livet hans, var å ligge i en seng å visne bort. Han hadde alzheimer.

Den dagen jeg kanskje ligger der forkrøplet av leddgikt, kroppen sliter i smerter og det er ikke mer igjen av meg. Den dagen håper jeg å kunne slå av meg selv. Stoppe det der. Det er jo noe vi alle skal, det å dø. Men når man dør er det kroppen som bestemmer. Hva med de som har en kropp som kjemper mot alle ods? Hva da? Vi har ikke smertelindring nok til å kunne lindre alt. Da må man legge folk i koma.