Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-08, 23:00   #34
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plikt til å leve?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, eg er ikkje ueinig i tanken, men korleis meiner du i praksis at det bør gjerast? At legar skal avgjere kven som skal dø? At dei skal gi dei ei sprøyte? At vedkommande sjølv skal be om det? Kven bør i så fall ha rett til det?

Eg signerer i tillegg Scarlett. Eg får ikkje prikka deg.

Den som selv lever livet sitt, skal den dagen de ønsker det selv få bestemme, men det må som sagt være en lov på det først. Det skal også være en nemd som bestemmer.

Dette er jo et utrolig vanskelig tema, det finnes enda ingen fasitsvar, men det må være strenge regler her. Man kan liksom ikke komme som deprimert å si man vil dø, det må være andre kriterier en som så. En dødsdom og man vet det overhodet ikke er noen vei tilbake.

Er trist at mennesker må ta skjeen i egen hånd å avslutte livet for de orker ikke tanken på å enten forsvinne før man dør, alzheimer, eller man får dødsdom som tilsier at det du har igjen er et smertehelvete. Jeg VET med meg selv at da hadde jeg sagt stopp selv og spart opp medisiner til å avslutte selv, både for min del og barna mine sin del. Jeg syns imidlertidig at det er en lege eller en annen autorisert person som skal hjelpe, ikke en selv.