Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-06, 22:14   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker til 4–5-åring. Trenger tips

Tusen takk for tips, alle sammen.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvilke type bøker er du ute etter? Vi leser så og si ikke billedbøker for storesnupp på fem lenger. Er du ute etter tips om nye bøker? Altså ikke Vestly, Egner, Lindgren etc? Jeg liker absolutt disse forfatterene, men har også prøvd å finne nye bøker. Jeg ser at hun liker godt når vi leser om barn hun kan relatere seg til.

Jeg tenker først og fremst på bøker for litt større barn: bøker med en del tekst i. Hun har stort sett vokst fra Karsten og Petra, Ludde, Lillesøster og andre, enklere billedbøker, men billedbøker med mye tekst, som for eksempel Gubben og Katten, er fortsatt stor stas. Det, sammen med Knerten, Kardemomme, Hakkebakkeskogen o.l., er repertoaret nå om dagen.

Ellers vil jeg gjerne ha tips om nye bøker. Og påminnelse om gamle bøker, som jeg hadde glemt at jeg likte.

Hvordan er Barbapapa-bøkene som akkurat er relansert, forresten? Jeg husker at jeg likte Barbapapa veldig godt som barn, men jeg husker ikke hvor avanserte bøkene var eller hvor gammel jeg var da jeg leste dem. Er de egnet for en 4,5-åring?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat