Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-08, 10:48   #87
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det galskap å sette fire barn til verden?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg snakker nå om "normale", funksjonelle familier. Noe jeg antar alle på FP er.

Selv stopper vi ved 3 barn, da vi ser at vi ikke hadde klart å følge opp flere enn våre 3 så godt som vi ønsker. Kreftene strekker rett og slett ikke til.

Men noen mennesker er jo overskuddsmennesker som har energi til å følge opp 4-5 barn, og allikevel har tid og engasjement til å engasjere seg i samfunnsliv og annet.

Men så vet man ikke hva livet har å by på i fremtiden, og det må man ta med i kalkulasjonen når man vurderer å få mange barn. Det er et enormt ansvar.

Et vennepar av oss var superoverskuddsmennesker, og fikk 4 barn ganske tett, i tillegg til å være aktive på mange andre områder i livet. Plutselig en dag havnet mor i en ulykke, og ble satt tilbake på endel områder. 3 av barna har i tillegg ting\sykdom som må følges tett opp av foreldrene.

Disse foreldrene kollapser etter tur innimellom. Vi rundt dem gjør hva vi kan for å hjelpe, men de har det tøft. For en del år siden kunne ingen tro at de av alle skulle havne i en sånn situasjon, men man vet jo aldri.

Jeg mener ikke at man skal la seg bare styre av frykt for hva som kan skje i framtiden, men man må tenke igjennom det. Halvparten av alle samliv ryker jo bla. Man er ikke garantert å få friske, velfungerende barn, osv..

Sist redigert av Go\jenta : 25-02-08 kl 10:58.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat