Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-08, 07:35   #51
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lykkelig er du?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vel. Den burde vært med. ...og for at dette skal bli seriøs forskning kreves mer konkretisering. "Hvor lykkelig er du i forholdet ditt?" "Hvor lykkelig er du som forelder?" "Hvor fornøyd er du med dagens TV-program?" "Hvor lykkelig er du på jobben din?"
Ellers blir det jo til at en dårlig dag på jobben kan ødelegge for resultatet for hele greia, tross House på TV og veloppdragne barn.

Men jeg er ikke intereressert i undersøke hvor fornøyde folk er med forholdet sitt, som forelder, med dagens tv-program eller jobben sin. Jeg vil bare se litt på den helt generelle vurderingen folk gjør om livene sine. Det er klart at utfra dette kan en jo ikke si noe særlig konkret om disse konkrete tingene, feks om noen har krysset 8 så betyr jo ikke det at disse enkelte tingene ligger på 8. Jeg antar at folk selv tenker gjennom hva som er viktig for deres livstilfredshet og krysser av for et slags gjennomsnitt av de aspektene. Tror ikke det blir så gale jeg.

Og see på den fine klokkeformen rundt 8'ern da. Skjevfordelt der mange svarer høyt på skalaen men det er både forventet og ønsket på en slik skala.