Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-08, 11:43   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tynn vs. slank

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tynn er tynnere enn slank, men om det er negativt kommer an på settingen det blir sagt i.

Man kan si "altfor tynn", men "altfor slank" gir egentlig ikke mening. Det blir litt som "altfor passe".

Enig. Tynn er spinklere enn slank også - hvis man er naturlig forholdsvis kraftig/muskuløs, passer ikke "tynn" så godt, selv om man absolutt kan være slank for det. Poden min er tung og ganske tettbygd, så jeg ville ikke kalle ham "tynn", men han er definitivt slank; det er ikke mye valpefett på ham.

Sånn bortsett fra det er "slank" for meg et mer "avansert" ord, og ikke et ord jeg vanligvis bruker i min dialekt. Når jeg snakker, og skriver veldig uformelt/muntlig, så bruker jeg stort sett "tynn". (Sånn sett litt som forskjellen mellom "barn" og "unger", for meg.)