Møkkanaboer
Vi bor i en sveitservilla fra 1890, og i leiligheten over oss leier en vanvittig irriterende familie. De brenner stearinlys i oppgangen med døren sin lukket! Hallo? Dette er et trehus, uten noen moderne form for brannsikring, og de brenner lys i trappen med døren sin lukket! Jeg synes det er helt vanvittig! Man brenner da ikke lys som man ikke kan følge med på? Lyset står riktignok i et "hus" med vegger og tak av glass og smijern, men jeg synes det er kjempeskummelt likevel! De har også hatt bare kubbelys brennende.
Vi har vært oppe og fortalt dem at vi er lite komfortable med dette og at vi ikke vil at de brenner lys. Dette er også noe som sameiet har tatt opp med eierne, leieboere og utleiefirma. Min mann minnet dem også på at de tross alt bor på toppen, og at det bli kinkig om trappen brenner. De har ikke brent lys siden i vår, og vi trodde at de kanskje hadde tatt til vettet, men den gang ei. Med høstmørket kommer lysene frem igjen. I kveld så jeg det blafret et lys i trappen gjennom glasset i utgangsdøra vår. Vi blåste lysene ut, og tar utblåsningen med sameiet. De jæv... naboene går det ikke an å snakke med.
Jeg kunne også skrive en avhandling om stillettheler på parkett, parkering hvorsomhelst, hund som har bæsjet i hele hagen hvor mine barn leker og at de aldri plukker opp, selv med utallige påminnelser, at de ikke går i trappen, men raser ned som en flokk okser, en verandadør som åpnes og smelles igjen hele kvelden, men det får bli en annen gang...
Møkk...
Sist redigert av Hønni : 05-11-06 kl 00:56.
|