Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-08, 11:28   #55
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet

Jeg er glad barnevernet finnes.
Veldig enig med Kie her jeg og.

Jeg ville heller ikke sett på det som et nederlag å kontakte barnevernet. Jeg tror veldig mange har et merkelig syn på hva barnevernet egentlig er for noe, og hva de jobber med. Det de fleste drar fram, er jo omsorgsovertakelse og de store inngripene. Dette er en svært liten del av barnevernets arbeid -det er ikke så mange omsorgsovertakelser i året. Barnevernet har mange lavterskel tilbud også -tilbud og tiltak som skal hjelpe familien til et bedre liv, enten det er foreldre som har behov for avlastning, barn som har behov for mer enn det som naturlig gies innad i familien og familier som har behov for støtte og veiledning.

Jeg har vært mye i kontakt med barnevernet gjennom jobben min. De aller fleste er skeptiske før kontakten opprettes, og synes det er skummelt og nedverdigende å bli et kasus i den etaten. Men min erfaring er at de aller fleste blir positivt overrasket, og synes de får god og nyttig hjelp på sine premisser fra barnevernet. De føler seg verken overkjørt eller nedverdiget av etaten, men sliter med omverdenens holdninger til familier med befatning med barnevernet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat